Go to content

-4 ° C

Cyklovýlety

Hřebenovka po Hřebenech z Dobřichovic

Hřebeny jsou nejbližší „hory“ ku Praze a jejich hluboké lesy protkané asfaltovými silničkami představují opravdový cyklistický ráj.

Začátek trasy je v Dobřichovicích na nádraží, kam vás pohodlně doveze i s kolem příměstský vlak CityElefant (linky S7) od Prahy či Berouna. Z údolí řeky Berounky vás čeká stoupání do přírodního parku Hřebeny. Kopcovitá podbrdská krajina je určena spíše pokročilejším cyklistům, ale v prvním nejtěžším stoupání se vám nabízí cyklobus.

Cyklobus linky 996 je v provozu o víkendech a státních svátcích v sezóně od dubna do října. Zastávku hledejte (netypicky) na parkovišti hned vedle nádražní budovy. V autobuse platí jízdné Pražské integrované dopravy (PID), připlatíte si pouze za jízdní kolo. Cyklobusem se můžete svézt až do Mníšku pod Brdy či Kytína, při tomto cyklovýletu doporučujeme vystoupit na autobusové zastávce Černolice.

V centru Černolic si můžete udělat zajížďku k pěkným Černolickým skalám (od požární nádrže vpravo) nebo se rovnou vydat po červené cykloznačce „hřebenovkou“ přes obec do lesů. Čeká na vás krátké stoupání a poté jízda střídavě nahoru a dolů až k silnici z Mníšku do Řevnic (parkoviště), za níž se trochu zapotíte při dalším stoupání na Skalku (553 m). Ve svahu tohoto vrchu vzniklo poutní místo s barokním kostelíkem, křížovou cestou a klášterem a jsou zde pěkné výhledy. K poutnímu místu vede odbočka (červená pěší trasa), hlavní červená cyklistická trasa pokračuje pohodlně na rozcestí Červený kříž, Na Rovinách a Na Soudném. V sezoně tu bývá hustý cyklistický provoz, doplněný i pěšími výletníky.

Od posledního jmenovaného rozcestí pojedete po zelené cykloznačce. Čeká vás krátké a poslední stoupání, a poté si již od rozcestí Nad Rochotou můžete vychutnat dlouhý sjezd po cyklotrase 8130 do vsi Halouny. Hned na kraji vsi nezapomeňte odbočit vlevo na zelenou značku, vedoucí nejprve nezpevněnou cestou a dále místní komunikací. Na začátku asfaltu značku opusťte a kolem kultovní hospůdky U Zrzavého paviána sjeďte mezi domky na silnici, po níž se dejte vlevo a poté stále přímo do centra obce Svinaře (obnovovaný zámek) a po cyklotrase 3 na nádraží v Zadní Třebani. Ještě předtím se můžete za odměnu osvěžit v místním pivovaru Bobr za železničním přejezdem, anebo v Berounce pod jezem.